The store will not work correctly when cookies are disabled.
Let op: bestellingen die tot en met 9 december geplaatst zijn, kunnen dit jaar nog uitgeleverd worden. Bestellingen na 9 december worden volgend jaar uitgeleverd.
Tijdens deze verdiepingstraining draait het vooral om casuïstiek. Daarnaast is er voldoende ruimte om valkuilen in de testprocedures te bespreken, bijvoorbeeld bepaling van het startpunt en de afname van het instrument bij een kind met een functionele beperking. Ook wordt er aandacht besteed aan het delen van ervaringen en casuïstiek.
Om het maximale uit de training te halen vragen wij de deelnemers om zoveel mogelijk vragen in te dienen en een casus. Het aanleveren van een casus is een voorwaarde om mee te kunnen doen met deze trainingsdag.
Leerdoelen Na afloop van de training ben je in staat om de testresultaten van de Bayley-III-NL te interpreteren en te verwerken in een onderzoeksverslag.
De training is bedoeld voor orthopedagogen, (kinder- en jeugd)psychologen met ruime ervaring in de toepassing van de Bayley-III-NL. Alle deelnemers leveren verplicht een casus aan, aanvullend filmmateriaal wordt op prijs gesteld.
Studiebelasting Op locatie van 10.00 - 17.00 uur (inclusief koffie/thee en goed verzorgde lunch) Online (ZOOM) van 09.30 - 16.30 uur
Voor de training vrgen we je om een casus aan te leveren!
Trainer Selma Ruiter
Onze trainingen voldoen altijd aan:
Exclusieve kennis over de meetinstrumenten
De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen
Direct toepasbaar in de praktijk
Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied
Sprekende praktijkcasussen
Tip Voor de minder ervaren gebruikers is er een tweedaagse basistraining waarin de theorie uitgebreider aan bod komt, alle subtests worden besproken en er veel wordt geoefend.
Selma heeft haar opleiding Orthopedagogiek aan de Rijksuniversiteit Groningen in 1998 afgerond. In 2007 promoveerde zij op de ontwikkeling van de Nederlandse versie van de Bayley Ontwikkelingsschalen en de aanpassing van dit instrument voor kinderen met een beperking. Hierna heeft zij dit onderzoek een vervolg gegeven, maar is zij zich ook gaan specialiseren in de ontwikkeling en toepassing van intelligentiediagnostiek bij kinderen en jongeren.
In 2012 is Selma samen met Francien de Kinderacademie Groningen gestart. Als expert op het gebied van de ontwikkeling en het toepassen van intelligentietests, houdt zij zich zowel met onderzoek, met onderwijs als met de praktijk bezig.
In het onderzoek werkt zij in opdracht van en in samenwerking met testuitgevers en onderzoekscentra aan het ontwikkelen van goede instrumenten ten behoeve van intelligentie- en algemeen ontwikkelingsonderzoek. Selma is bijvoorbeeld auteur en/of bewerker van de SON-R 2-8, de WISC-V-NL en de IDS-2-NL.
Als docent geeft zij onderwijs in verschillende post-masteropleidingen over psychodiagnostiek in het algemeen en ontwikkelings- en intelligentieonderzoek in het bijzonder. Verder geeft zij trainingen in opdracht van opleidingsinstituten en testuitgevers in de toepassing en interpretatie van de belangrijkste ontwikkelings- en intelligentietests in Nederland. Ten slotte is Selma samen met Francien verantwoordelijk voor de afname en interpretatie van psychodiagnostisch onderzoek in de praktijk van de Kinderacademie Groningen.