The store will not work correctly when cookies are disabled.
Let op: bestellingen die tot en met 9 december geplaatst zijn, kunnen dit jaar nog uitgeleverd worden. Bestellingen na 9 december worden volgend jaar uitgeleverd.
Aan kinderen met lees- en spellingsproblemen worden op ondersteuningsniveau specifieke interventies aangeboden door de lees- en spellingsspecialist. Tijdens deze training leer je hoe je op ondersteuningsniveau 4 dient te werken volgens de brede vakinhoudelijke richtlijn en de nieuwste wetenschappelijke inzichten.
In deze richtlijn Dyslexie, die in 2021 is uitgekomen, wordt de begeleiding en behandeling van kinderen met lees- en spellingsproblemen beschreven aan de hand van een continuüm van onderwijs en zorg.
Een praktische training voor iedere lees- en spellingsspecialist, waarin je leert hoe je op ondersteuningsniveau 4 dient te werken volgens de brede vakinhoudelijke richtlijn en de nieuwste wetenschappelijke inzichten.
Onderwerpen: Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:
Korte introductie: dyslexie, en het continuüm van onderwijs en zorg
Behandeling van dyslexie op ondersteuningsniveau 4
Beschrijven hoe dyslexiebehandeling op ondersteuningsniveau 4 wordt ingericht
Tijdens de behandeling van leesproblemen effectief oefeningen aanbieden voor vlot decoderen en het -verbeteren van leesvloeiendheid
Tijdens de behandeling van leesproblemen op een juiste manier het lezen van teksten oefenen
De uitgangspunten met betrekking tot de behandeling van spelling effectief inzetten
Tijdens de behandeling van spellingsproblemen effectief oefeningen aanbieden gericht op het verbeteren van fonemische vaardigheden en etymologische principes.
Startdatum Op elk moment en op eigen tempo te volgen.
Duur van de training Online ca 2 uur (120 min) Zelfstudie ca 6 uur Trainer Deze e-learning is ontwikkeld door Janneke de Waal-Bogers Tip Ook op ondersteuningsniveau 3 is er een training beschikbaar, namelijk de klassikale training op locatie: Lees- en spellingproblemen begeleiden op ondersteuningsniveau 3, tevens ontwikkeld en verzorgd door Janneke de Waal-Bogers. Ben je geintresseerd in andere trainingen gericht op dyslexie of logopedie, kijk dan hier.
Onze trainingen voldoen altijd aan:
Exclusieve kennis over de meetinstrumenten
De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen
Direct toepasbaar in de praktijk
Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied
Sprekende praktijkcasussen
Janneke de Waal-Bogers
Janneke de Waal-Bogers MBA is logopedist en remedial teacher. Ze geeft les aan paramedici in opleiding (HBO) en verzorgt trainingen over diagnostiek en behandeling van taalstoornissen en ander leer- en gedragsstoornissen bij kinderen.
Daarnaast is Janneke bestuurslid bij de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF). Zij heeft veel kennis en ervaring in het begeleiden van kinderen met taal-, leer- en gedragsproblemen (bijvoorbeeld autismespectrumstoornissen, dyslexie, meertaligheid) door haar werk als logopedist en ambulant begeleider in het speciaal basisonderwijs.
Janneke was tot 2023 jarenlang hoofdredacteur van het Nederlands tijdschrift voor Logopedie (vakblad voor logopedisten). Ze is auteur en eindredacteur van het boek Taaldiagnostiek bij kinderen (Pearson Benelux, 2020). Dit boek biedt informatie en technieken ter ondersteuning van (het onderwijs is) de complexe diagnostiek van kinderen met taalproblemen.
Leer de verschillen en overeenkomsten tussen het technisch leerproces van eentalige en meertalige kinderen Leer op een praktische manier het hele proces van signaleren, naar onderzoek en hoe je meertalige kinderen tijdens het leren lezen kan begeleiden
Wil je gaan werken met kinderen met lees- en spellingproblemen of dyslexie? Leer hoe je kunt werken volgens de brede vakinhoudelijke richtlijn Dyslexie Leer hoe je als dyslexiebehandelaar werkt op ondersteuningsniveau 3 en 4 Praktische training ontwikkeld door Janneke de Waal-Bogers in eigen tijd en tempo te volgen