The store will not work correctly when cookies are disabled.
Begin november zullen we onze systemen bijwerken. Alle bestellingen die tussen 9 oktober en 4 november geplaatst worden, zullen na 4 november worden uitgeleverd
Tijdens deze cursusdag wordt ingegaan op de executieve functies, hoe je problemen rondom deze functies kunt signaleren en hoe je dit een plek kunt geven in je logopedische behandeling. Vragen als wanneer welke functies bij kinderen worden ontwikkeld, hoe dit het gedrag en het leren kan beïnvloeden, worden tijdens deze cursusdag beantwoord.
Vanuit het theoretisch kader wordt de informatie toepasbaar gemaakt, met bijvoorbeeld casuïstiek, zodat je meteen na deze dag aan het werk kan met deze materie. De cursus maakt onderdeel uit van de serie “Geheugen en logopedie”, andere onderwerpen zijn: Taal en Auditieve verwerkingsproblemen.
Inhoud Deze cursus zorgt voor kennisverbreding op dit gebied omtrent de problematiek, achtergronden, maar ook toepasbaarheid als het gaat om de executieve functies. Vanuit onderwijs, maar ook het logopedisch werkveld is er de laatste jaren steeds meer interesse voor dit onderwerp. De nieuwe BRIEF-2 om de executieve functies in kaart te brengen is in 2020 uitgegeven.
Onderwerpen Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
Executieve functies
De ontwikkeling van de executieve functies
Executieve functies en taalontwikkeling
Executieve functies en leerproblemen
Executieve functies signaleren
Executieve functies een plek geven binnen de logopedische behandeling
Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied
Sprekende praktijkcasussen
Ilona Silderhuis
Ilona Silderhuis is in 2002 afgestudeerd aan Hogeschool Windesheim als logopedist. Direct daarna is zij gestart met haar eigen praktijk. Haar eigen praktijk heeft zich verder ontwikkeld en tegenwoordig heeft zij een team van logopedisten en meerdere locaties verspreid over Nederland. In de loop van de jaren heeft zij vele cursussen en nascholing gevolgd, dit heeft geresulteerd in verschillende specialisaties gericht op de logopedie, maar ook op het gebied van coaching en psychologie. Tevens heeft zij als docent en ontwikkelaar een lange staat van dienst. Vanaf 2002 is zij betrokken geweest bij Hogeschool Windesheim/ Windesheim Flevoland en later als zelfstandig docent en ontwikkelaar ook bij verschillende (post-)HBO opleiders.