Intelligentie Diagnostiek bij Klinische Groepen – ADHD & ASS (online zelfstudie)
- Ga dieper in op de inzet en resultaten van intelligentietests bij kinderen met ADHD en/of ASS onder begeleiding van expert Selma Ruiter
- Leer over aanvullende observatiemogelijkheden en krijg advies over het interpreteren van testresultaten en verslaglegging
- Oefen met casussen en maak de vertaalslag naar de dagelijkse praktijk
Doe je wel eens onderzoek bij kinderen met (een vermoeden op) ADHD en/of ASS en zet je daarbij intelligentietests in? Welke observaties zijn belangrijk bij onderzoek naar ADHD en/of ASS? Welke rol spelen verwerkingssnelheid en werkgeheugen binnen de diagnostiek bij deze twee typen aandoeningen? Wat betekenen de resultaten voor de (onderwijs)praktijk? Deze en meer vragen worden beantwoord in deze e-learning.
Extra voordeel van meer kennis: schaf deze e-learning als bundel aan, en ontvang 50% korting op de tweede e-learning uit de combinatie.
Hoewel de basis hetzelfde is, verbreed je jouw expertise over intelligentiediagnostiek bij klinische groepen het meest optimaal door meerdere e-learnings uit deze reeks te volgen. Elk van hen focust zich namelijk specifiek op een andere klinische groep.
Leer alles over opvallende patronen bij kinderen met ADHD en/of ASS en hoe je dit terugziet in de indexscores van bijvoorbeeld de WISC-V. Leer hoe je hiermee om moet gaan bij de interpretatie en in de (onderwijs)praktijk. Je krijgt concrete tips over observatiemogelijkheden en voor de verslaglegging. Aan de hand van realistische casussen maak je de vertaalslag naar de praktijk. Deze e-learning is gebaseerd op actuele literatuur en op de klinische ervaring van expert Selma Ruiter.
Deze e-learning is interactief en op eigen tijd en tempo te volgen.
Onderwerpen
In deze e-learning komen de volgende onderwerpen aan bod:
- De structuur van intelligentietests in relatie tot het CHC model
- Profiel-analyse van IQ test in het algemeen
- Scoreprofielen van kinderen met ADHD en met ASS
- Belangrijke observaties met betrekking tot de executieve functies
- Vertaalslag naar de dagelijkse onderwijspraktijk
- Tips over aanvullende observatiemogelijkheden
- Tips en adviezen met betrekking tot de interpretatie en verslaglegging
De module wordt afgesloten met een toets in de vorm van meerkeuzevragen.
Leerdoelen:
- Kennis opdoen uit (recent) wetenschappelijk onderzoek over de rol van executieve functies bij kinderen met ADHD en/of ASS
- Kennis opdoen aan de hand van praktijksituaties
- Weten wat je wel en niet uit de profielanalyse kunt halen
- Aanreiken aanvullende observatiemogelijkheden
- Aanreiken algemene tips en adviezen over interpretatie en verslaglegging
Accreditatie
ID nummer 468213 | Accreditatiepunten |
NIP Kinder-en Jeugdpsycholoog (K&J) / NVO Orthopedagoog-Generalist | Herregistratie - 3 punten |
NIP Eerstelijnspsychologen (EL) | ELP herregistratie - 3 punten |
Registerplein | Psychodiagnostisch werkenden - 8,5 punten |
*Accreditatiepunten die gelden voor NVO-OG gelden ook voor basis (ortho)pedagogen.
*Accreditatie geldt ook voor psychologen en pedagogen die bij het SKJ zijn geregistreerd en voor herregistratie van Jeugdzorgwerkers SKJ.
Prijs inclusief
- Toegang tot de online leeromgeving
- Digitaal trainingsmateriaal
- Na aankoopdatum 3 maanden toegang tot de training
- Toegang tot extra webinars en whitepapers
- Geaccrediteerd digitaal certificaat
De training is van toepassing voor Psychologen, Orthopedagogen, Gedragswetenschappers en Psychodiagnostisch werkenden.
Startdatum
Op elk moment in eigen tijd en op eigen tempo te volgen
Trainingsduur
Ca. 3 uur e-learning
De e-learning is rijkelijk gevuld met extra literatuur. Houd rekening met:
- ca 7,5 uur aan verplichte literatuur
- ca 15,5 uur aan aanbevolen literatuur.
Trainer
De e-learning is ontwikkeld door Selma Ruiter.
Tip
Deze e-learning over ADHD & ASS is een eerste module van een vijfdelige serie over Intelligentiediagnostiek bij klinische groepen en is ontwikkeld door Selma Ruiter. Andere modules in deze reeks zijn Intelligentiediagnostiek bij klinische groepen – Laagbegaafdheid, Hoogbegaafdheid en kinderen van migranten.
Onze trainingen voldoen altijd aan:
- Exclusieve kennis over de meetinstrumenten
- De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen
- Direct toepasbaar in de praktijk
- Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied
- Sprekende praktijkcasussen
-
Intelligentie Diagnostiek bij Klinische Groepen – Laagbegaafdheid (online zelfstudie)Ga dieper in op de inzet en resultaten van intelligentietests bij kinderen met (een vermoeden van) Laagbegaafdheid onder begeleiding van expert Selma Ruiter Leer over aanvullende observatiemogelijkheden en krijg advies over het interpreteren van testresultaten en verslaglegging Oefen met casussen en maak de vertaalslag naar de dagelijkse praktijkLees verder
-
Intelligentie Diagnostiek bij Klinische Groepen – Kinderen van migranten (online zelfstudie)Krijg concrete tips van Noortje Kostrubin en Selma Ruiter over hoe je de (non-verbale) intelligentie bij (kinderen van) migranten zo betrouwbaar mogelijk in kaart kan brengen Leer waar je rekening mee moet houden bij de interpretatie van intelligentietests die zijn afgenomen bij migranten Oefen met praktijkcasussen en maak de vertaalslag naar de dagelijkse (onderwijs)praktijkLees verder
-
Intelligentie Diagnostiek bij Klinische Groepen – Hoogbegaafdheid (online zelfstudie)Ga dieper in op de inzet en resultaten van intelligentietests bij kinderen met (een vermoeden van) Hoogbegaafdheid onder begeleiding van expert Selma Ruiter Leer over aanvullende observatiemogelijkheden en krijg advies over het interpreteren van testresultaten en verslaglegging Oefen met casussen en maak de vertaalslag naar de dagelijkse praktijkLees verder