The store will not work correctly when cookies are disabled.
Let op: bestellingen die tot en met 9 december geplaatst zijn, kunnen dit jaar nog uitgeleverd worden. Bestellingen na 9 december worden volgend jaar uitgeleverd.
Meertalige kinderen die leren lezen nemen hierbij hun meertalige achtergrond mee. Dit hoeft geen problemen te geven, maar dit kan wel. Het diagnosticeren van mogelijke leesproblemen of dyslexie is daarom complex. Om te bepalen welke interventies en ondersteuning deze kinderen nodig hebben bij het leren lezen is het belangrijk om kennis te hebben van de relatie tussen meertaligheid en (leren) lezen.
Tijdens deze praktische e-learning behandelt expert Janneke de Waal-Bogers dit hele proces, van signaleren naar onderzoek en het begeleiden meertalige kinderen tijdens het leren lezen.
Het diagnosticeren van mogelijke leesproblemen of dyslexie bij meertalige kinderen is complex. Het is daarom belangrijk om kennis te hebben van de relatie tussen meertaligheid en (leren) lezen, om te bepalen welke interventies en ondersteuning deze kinderen nodig hebben bij het leren lezen.
Tijdens deze praktische e-learning behandelt expert Janneke de Waal-Bogers dit hele proces, van signaleren naar onderzoek en het begeleiden meertalige kinderen tijdens het leren lezen.
Onderwerpen Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:
Het technisch leesproces
De taalontwikkeling van meertalige kinderen
Het signaleren van leesproblemen bij meertalige kinderen
Diagnostiek van leesproblemen bij meertalige kinderen
Behandelen van leesproblemen en het begeleiden van het technisch leesproces bij meertalige kinderen
Heb je basiskennis over de taalontwikkeling van meertalige kinderen
Weet je welke verschillen en overeenkomsten er zijn tussen het technisch leesproces van eentalige en meertalige kinderen
Kan je problemen met het leren lezen bij meertalige kinderen signaleren
Weet je hoe diagnostiek van leesproblemen bij meertalige kinderen het beste kan worden gedaan
Heb je inzicht in de belangrijkste principes bij het begeleiden van het leesproces en de behandeling van leesproblemen en/of dyslexie bij meertalige kinderen
Accreditatie De training is geaccrediteerd bij St. ADAP met 3 punten voor logopedisten.
Studiebelasting - E-learning: 3 uur - Zelfstudie: ongeveer 4 uur
Trainer Deze e-learning is ontwikkeld en wordt gepresenteerd door Janneke de Waal-Bogers. Tip Wil je je verder verdiepen op het gebied van dyslexie, kijk dan eens onderaan deze pagina waarin wij de trainingen DST DYSLEXIE SCREENING TEST TRAINING en UPDATE RICHTLIJN DYSLEXIE (ONLINE ZELFSTUDIE)voor je hebben geselecteerd als interessante vervolgtrainingen. Of bekijk alle overige trainingen in jouw vakgebied voor logopedisten.
Onze trainingen voldoen altijd aan:
Exclusieve kennis over de meetinstrumenten
De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen
Direct toepasbaar in de praktijk
Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied
Sprekende praktijkcasussen
Janneke de Waal-Bogers
Janneke de Waal-Bogers MBA is logopedist en remedial teacher. Ze geeft les aan paramedici in opleiding (HBO) en verzorgt trainingen over diagnostiek en behandeling van taalstoornissen en ander leer- en gedragsstoornissen bij kinderen.
Daarnaast is Janneke bestuurslid bij de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF). Zij heeft veel kennis en ervaring in het begeleiden van kinderen met taal-, leer- en gedragsproblemen (bijvoorbeeld autismespectrumstoornissen, dyslexie, meertaligheid) door haar werk als logopedist en ambulant begeleider in het speciaal basisonderwijs.
Janneke was tot 2023 jarenlang hoofdredacteur van het Nederlands tijdschrift voor Logopedie (vakblad voor logopedisten). Ze is auteur en eindredacteur van het boek Taaldiagnostiek bij kinderen (Pearson Benelux, 2020). Dit boek biedt informatie en technieken ter ondersteuning van (het onderwijs is) de complexe diagnostiek van kinderen met taalproblemen.
Wil je gaan werken met kinderen met lees- en spellingproblemen of dyslexie? Leer hoe je kunt werken volgens de brede vakinhoudelijke richtlijn Dyslexie Leer hoe je als dyslexiebehandelaar werkt op ondersteuningsniveau 3 en 4 Praktische training ontwikkeld door Janneke de Waal-Bogers in eigen tijd en tempo te volgen