The store will not work correctly when cookies are disabled.
Begin november zullen we onze systemen bijwerken. Alle bestellingen die tussen 9 oktober en 4 november geplaatst worden, zullen na 4 november worden uitgeleverd
Hoogbegaafdheid – Moderne Perspectieven (Microlearning - online zelfstudie)
Hoogbegaafdheid – Moderne Perspectieven (Microlearning - online zelfstudie)
Microlearning, een kortdurend webinar met Bart Vogelaar die ingaat op hoe de talenten van hoogbegaafde kinderen worden herkend en hoe op deze talenten kan worden ingespeeld.
Van hoogbegaafde leerlingen wordt vaak verwacht dat ze op school hoge cijfers halen. En als dit niet het geval is, wordt soms getwijfeld aan hun hoogbegaafdheid.
Onderwijsprofessionals vinden het begeleiden van deze leerlingen ingewikkeld. Deze handelingsverlegenheid kan voortkomen uit de vraag hoe de sterke en minder sterke kanten van deze leerlingen vast te stellen en waar hun talenten zich bevinden.
Leerkrachten willen graag weten wat zij in het klaslokaal kunnen doen om tegemoet te komen aan de onderwijsbehoeften van deze leerlingen, passend bij hun sterke en minder sterke kanten. In dit webinar gaat Bart Vogelaar in op hoe de talenten van deze kinderen kunnen worden herkend en hoe op deze talenten kan worden ingespeeld.
Inhoud In deze microlearning vertelt Bart Vogelaar hoe de talenten van hoogbegaafde kinderen kunnen worden herkend en hoe op deze talenten kan worden ingespeeld.
Onderwerpen In deze microlearning komen de volgende onderwerpen aan bod:
Wat is hoogbegaafdheid precies/wat is de definitie van hoogbegaafdheid
Wat zijn huidige modellen over hoogbegaafdheid?
Hoe stel je diagnose hoogbegaafdheid?
Hoe verklaar je dat hoogbegaafde kinderen soms niet goed meekomen?
Welke vaardigheden breng je in kaart bij het onderzoek naar hoogbegaafdheid?
Hoe kun je handelingsgericht aan de slag gaan en waar moet je dan op letten.
In deze microlearning leer je: • Wat de definitie is van Hoogbegaafdheid • Welke huidige modellen over hoogbegaafdheid er zijn • Hoe je de diagnose hoogbegaafdheid stelt • Hoe je verklaart dat hoogbegaafde kinderen soms niet goed meekomen • Welke vaardigheden je in kaart brengt bij het onderzoek naar hoogbegaafdheid • Hoe je handelingsgericht aan de slag kunt gaan en waar je dan op moet letten.