The store will not work correctly when cookies are disabled.
Begin november zullen we onze systemen bijwerken. Alle bestellingen die tussen 9 oktober en 4 november geplaatst worden, zullen na 4 november worden uitgeleverd
Gedrag en sociaal-emotionele vaardigheden spelen een belangrijke rol in onze relaties met anderen en prestaties op school of werk. Er zijn dan ook talloze redenen die het beoordelen van gedrag in uiteenlopende contexten relevant maken. Op deze pagina maak je kennis met het actuele aanbod van tests en content, gericht op het in kaart brengen van gedrag in verschillende situaties en bij cliënten van alle leeftijden.
Probleemgedrag en sensorische informatieverwerking
BYI-2-NL, Meet verstorend gedrag bij kinderen en jongeren
De BYI-2-NL bestaat uit 5 zelfrapportagevragenlijsten die verstorend gedrag en boosheid, maar ook depressie, angst en zelfbeeld in kaart brengen bij kinderen en jongeren van 7-18 jaar.
Vineland-3-NL, Brengt adaptieve vaardigheden in kaart
Met de Vineland-3-NL kun je onderzoeken hoe kinderen en volwassenen functioneren op de domeinen Communicatie, Dagelijkse vaardigheden en Sociale vaardigheden en relaties. Ook is het mogelijk om probleemgedrag (ongewenst gedrag) in kaart te brengen. Met de informatie kun je de mate van zelfstandigheid bepalen en een sterkte- en zwakteanalyse opstellen.
Sensory Profile 2 NL, Brengt patronen van sensorische informatieverwerking in kaart
De manier waarop kinderen prikkels verwerken heeft invloed op hun gedrag en hun participatie op school en in het gezin. De SP-2-NL brengt in kaart wat de sensorische prikkelverwerkingsprofielen van kinderen zijn. De SP-2-NL geeft ook een maat voor gedrag, sociaal-emotionele reacties en aandacht in relatie tot sensorische informatieverwerking.
Met de UCL-R kun je in kaart brengen welke copingstrategieën jongeren vanaf 14 jaar en volwassenen hanteren om om te gaan met moeilijke situaties en gebeurtenissen. De UCL-R kan bijvoorbeeld worden ingezet bij het voorspellen en evalueren van behandelsucces, maar ook binnen persoonlijkheidsonderzoek.
Geeft een volledig beeld van psychopathologie en persoonlijkheidstrekken. Momenteel is de ontwikkeling van de nieuwe MMPI-3 in volle gang. De MMPI-3 is de opvolger van de MMPI-2-RF en sluit nog beter aan op moderne inzichten over psychopathologie.
Met de VvGK6-16 kan worden nagegaan of en in welke mate symptomen van de gedragsstoornissen ‘Attention Deficit Hyperactivity Disorder’ (ADHD), ‘Oppositional Defiant Disorder’ (ODD) en ‘Conduct Disorder’ (CD) bij een kind aanwezig zijn.
De MMPI®-A is de jongerenversie van de MMPI en dient om verschillende typen klachten, problemen en persoonlijkheidsstijlen bij deze doelgroep in kaart te brengen.
Vineland-3-NL brengt adaptief gedrag in kaart op de kerndomeinen Communicatie, Dagelijkse vaardigheden en Sociale vaardigheden en relaties. Naast de drie kerndomeinen, zijn er nog twee optionele domeinen die afgenomen kunnen worden; Motoriek en Probleemgedrag.
De CBSK meet de zelfbeleving van een kind op 6 relevante levensgebieden. De test is geschikt voor kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar en is snel af te nemen (afnametijd 15-20 minuten).
De BYI-2-NL bestaat uit vijf zelfrapportagevragenlijsten die afzonderlijk van elkaar of gecombineerd kunnen worden ingezet om de beleving van een kind of adolescent op de gebieden depressie, angst, boosheid, verstorend gedrag en zelfbeeld in kaart te brengen. De vragenlijsten zijn bedoeld als screeningsinstrument voor jongeren in de leeftijd van 7 tot 18 jaar.
Het is inmiddels duidelijk dat er meerdere beperkingen kleven aan de MMPI-2, waaronder de leeftijd van het instrument (1989). Het alternatief is de MMPI-2 Restructured Form (MMPI-2-RF), de herziene versie van de MMPI-2. In dit artikel worden de geschiedenis, de ontwikkeling en de psychometrische eigenschappen van de MMPI-2-RF besproken. Ten slotte worden de MMPI-2 en MMPI-2-RF tegen elkaar afgezet.
Door de coronacrisis zijn veel behandelingen ‘in de kamer’ omgezet naar beeldbelcontacten. Elke behandelaar heeft daarmee afgelopen jaar gewild of ongewild de stap naar E-health gemaakt. Maar niet iedereen werd daar even blij van. Psychologe Bryony Meijer-Kok verkent de mogelijkheden op het gebied van E-health en bekijkt hoe dit een bijdrage kan leveren aan de GGZ in het algemeen en de jeugdGGZ in het bijzonder.
De BYI-2-NL bestaat uit vijf zelfrapportagevragenlijsten die afzonderlijk van elkaar of gecombineerd kunnen worden ingezet om de beleving van een kind of adolescent op de gebieden depressie, angst, boosheid, verstorend gedrag en zelfbeeld in kaart te brengen. De vragenlijsten zijn bedoeld als screeningsinstrument voor jongeren in de leeftijd van 7 tot 18 jaar. In deze webinar geven we u een introductie in de BYI-2-NL, lopen we de psychometrische eigenschappen en de afnamemogelijkheden langs.
Faire diagnostiek (FD) neemt al jarenlang een belangrijke plaats in in de centra voor leerlingenbegeleiding (CLB). De vooropgestelde, op ervaring gebaseerde adviezen binnen de FD reiken handvatten aan in het handelingsgericht diagnostisch traject van kansarme leerlingen en leerlingen met een migratieachtergrond. Ook voor het bredere werkveld reikt faire diagnostiek een bruikbaar kader aan. In workshop vertrekken we vanuit dit theoretische kader, schetsen wij de toetsstenen en wij geven de principes een plaats in onze hedendaagse praktijk aan de hand van enkele casussen.
Wil jij altijd als eerste op de hoogte zijn van nieuwe whitepapers, webinars, tests, trainingen en aanbiedingen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.