The store will not work correctly when cookies are disabled.
Let op: bestellingen die tot en met 9 december geplaatst zijn, kunnen dit jaar nog uitgeleverd worden. Bestellingen na 9 december worden volgend jaar uitgeleverd.
Zelfredzaamheid gaat over het vermogen om dagelijkse activiteiten, zoals aankleden, koken, of gebruik maken van het openbaar vervoer, zelfstandig te kunnen doen. Zelfredzaamheid behoort tot de adaptieve vaardigheden. Dit zijn cognitieve, sociale en praktische competenties die iemand nodig heeft om onafhankelijk in de samenleving te kunnen functioneren.
Belemmeringen in de zelfredzaamheid en het adaptievermogen kunnen veroorzaakt worden door omstandigheden of door een ontwikkelingsstoornis zoals autisme (ASS). Problemen met de zelfredzaamheid zijn vaak zichtbaar bij mensen met een licht verstandelijke beperking (LVB).
Pearson heeft een vragenlijst om adaptief gedrag breed in kaart te brengen bij cliënten van allerlei leeftijden is de Vineland Adaptive Behavior Scales (Vineland-3-NL).
Vineland-3-NL brengt adaptief gedrag in kaart op de kerndomeinen Communicatie, Dagelijkse vaardigheden en Sociale vaardigheden en relaties. Naast de drie kerndomeinen, zijn er nog twee optionele domeinen die afgenomen kunnen worden; Motoriek en Probleemgedrag.
Geschikt voor adolescenten en volwassenen met een matige verstandelijke handicap tot en met licht zwakbegaafd niveau. De SRZ-P meet de sociale redzaamheid bij verstandelijk gehandicapten met een matige verstandelijke handicap tot en met licht zwakbegaafd niveau.Dit testmateriaal bevat elementen die niet meer actueel of niet volledig representatief zijn, zoals ouderwetse afbeeldingen, uitdrukkingen of taalgebruik. Wij vragen u als testgebruiker om hiermee rekening te houden bij de afname en inteprretatie van de test, afhankelijk van de doelgroep waarbij de test wordt ingezet.
De SRZ/SRZ-I meet sociale redzaamheid en is geschikt voor verstandelijk gehandicapten van 4 t/m 18 jaar. Dit testmateriaal bevat elementen die niet meer actueel of niet volledig representatief zijn, zoals ouderwetse afbeeldingen, uitdrukkingen of taalgebruik. Wij vragen u als testgebruiker om hiermee rekening te houden bij de afname en inteprretatie van de test, afhankelijk van de doelgroep waarbij de test wordt ingezet.
PEDI-CAT is een computergestuurde vragenlijst voor het in kaart brengen van het algemeen dagelijks functioneren van kinderen en jongeren (0-21 jaar) met een beperking. De vaardigheden worden in kaart gebracht binnen de volgende domeinen: Dagelijkse activiteiten, Mobiliteit, Sociaal/cognitief en Verantwoordelijkheid.
Er zijn reeds meerdere neurologische en psychiatrische complicaties als gevolg van COVID-19 gerapporteerd. Een overzicht van de klinische en epidemiologische literatuur toont de hoge frequentie (15 tot 80% van de gevallen, afhankelijk van het onderzoek), de grote variabiliteit van deze complicaties en het feit dat ze soms ruim zes maanden na herstel van de ziekte nog aanhouden. Deze complicaties kunnen invloed hebben op het geheugen, taal, executieve functies en aandacht. Een overzicht van de literatuur en aanbevelingen voor klinisch onderzoek.
De Vineland-3-NL is een vragenlijst waarmee adaptief gedrag in kaart wordt gebracht op de kerndomeinen Communicatie, Dagelijkse vaardigheden en Sociale vaardigheden en relaties. In deze webinar wordt de Vineland-3-NL aan u geintroduceerd. Onder andere worden de veranderingen ten opzichte van de Vineland-2 nagelopen, wordt de meetpretentie besproken en wordt ingegaan op de structuur van de vragenlijst.
Wil jij altijd als eerste op de hoogte zijn van nieuwe whitepapers, webinars, tests, trainingen en aanbiedingen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.