The store will not work correctly when cookies are disabled.
Let op: bestellingen die tot en met 9 december geplaatst zijn, kunnen dit jaar nog uitgeleverd worden. Bestellingen na 9 december worden volgend jaar uitgeleverd.
Herziene test voor het meten van Prestatiemotivatie, Negatieve Faalangst, Positieve faalangst en Sociale Wenselijkheid van kinderen in groep 7/8 en klassen 1 t/m 3.
Persoonlijkheid, Persoonlijkheid en Psychopathologie
Bekijk de themapagina voor meer verdiepende content, zoals gratis whitepapers en webinars, of informatie over trainingen gerelateerd aan werken met deze test!
• Klassikaal of individueel af te nemen bij groep 7/8 en klassen 1 t/m 3 • In de handleiding zijn tips voor de aanpak van faalangst te vinden • Per schaal beschreven rapportage en interpretatie • Met uitgebreide casusbeschrijvingen
Doel Meten van Prestatiemotivatie, Negatieve Faalangst, Positieve faalangst en Sociale Wenselijkheid.
Doelgroep Geschikt voor de groepen 7 en 8 en de eerste 3 klassen van de middelbare school, alle schoolniveaus. De test kan zowel groepsgewijs als individueel afgenomen worden.
Beschrijving De PMT-K-2 is de volledig herziene versie van de PMT-K en meet Prestatiemotivatie, Negatieve Faalangst, Positieve faalangst en Sociale Wenselijkheid. Onder prestatiemotivatie wordt de intrinsieke motivatie van de persoon om te presteren verstaan. Met negatieve faalangst wordt een angst om te falen bedoeld die de persoon doet disfunctioneren, vooral in taaksituaties die relatief ongestructureerd en stresserend van aard zijn. De positieve faalangst is een vorm van angst die de persoon in een optimale spanningstoestand brengt en die hem in ongestructureerde en stresserende taaksituaties beter doet functioneren dan onder normale omstandigheden. De sociale wenselijkheid heeft betrekking op de neiging om zich naar de buitenwereld goed voor te willen doen.
Bij de herziening is het taalgebruik van de vragen gemoderniseerd en vernieuwd en is het uiterlijk van de test aangepast. Een aantal verouderde items zijn vervangen. Daarnaast is nieuwe data verzameld om normen te bepalen en is validerings- en betrouwbaarheidsonderzoek gedaan. De test kan ingezet worden als hulpmiddel bij de begeleiding van kinderen en jongeren in zowel de onderwijs- als gezinssituatie.
Normering Het instrument is genormeerd bij 1410 kinderen. De normtabellen zijn apart voor jongens en meisjes en apart voor primair onderwijs en het voortgezet onderwijs. Ook kinderen uit het speciaal basisonderwijs, praktijkonderwijs en leerwegondersteunend onderwijs kunnen met het instrument getest worden. Er is nieuw onderzoek naar de betrouwbaarheid en validiteit gedaan.
Afname Het instrument kan individueel en klassikaal ingezet worden. Hierbij kan het instrument worden afgenomen volgens de pen-en-papiermethode. De afname duurt 30 minuten.
Scoring De scoring gaat via een zelfscorend formulier, waarbij u voor elk kind individueel de scores kunt uit te rekenen.
Beoordeling: Deze test is beoordeeld door de COTAN. Deze beoordeling is te vinden op: www.cotandocumentatie.nl
Al onze producten zijn auteursrechtelijk beschermd. Op kopiëren en onrechtmatig gebruik staat een boete.