The store will not work correctly when cookies are disabled.
Begin november zullen we onze systemen bijwerken. Alle bestellingen die tussen 9 oktober en 4 november geplaatst worden, zullen na 4 november worden uitgeleverd
Psycho-educatie zorgt ervoor dat een patiënt stoornisinzicht krijgt en dat het zelfbeeld en zelfvertrouwen van de patiënt wordt hersteld of versterkt. Psycho-educatie is ook bij TOS een belangrijk onderdeel van de begeleiding en behandeling van kinderen met TOS. Het is echter belangrijk om dit weloverwogen te doen. Je kunt niet altijd psycho-educatie inzetten en je kunt niet alle materialen die hiervoor beschikbaar zijn zomaar gebruiken. Tijdens deze training leer je waarom psycho-educatie bij kinderen met TOS belangrijk is en weet je welke overwegingen je dient te maken zodat je psycho-educatie effectief kunt inzetten.
• Weet je wat psycho-educatie is • Weet je waarom psycho-educatie belangrijk is voor kinderen met TOS • Weet je waar je op moet letten als je psycho-educatie inzet als onderdeel van de behandeling van kinderen met TOS
Accreditatie De training is geaccrediteerd bij St. ADAP met 5 punten voor logopedisten
Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied
Sprekende praktijkcasussen
Janneke de Waal-Bogers
Janneke de Waal-Bogers MBA is logopedist en remedial teacher. Ze geeft les aan paramedici in opleiding (HBO) en verzorgt trainingen over diagnostiek en behandeling van taalstoornissen en ander leer- en gedragsstoornissen bij kinderen.
Daarnaast is Janneke bestuurslid bij de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF). Zij heeft veel kennis en ervaring in het begeleiden van kinderen met taal-, leer- en gedragsproblemen (bijvoorbeeld autismespectrumstoornissen, dyslexie, meertaligheid) door haar werk als logopedist en ambulant begeleider in het speciaal basisonderwijs.
Janneke was tot 2023 jarenlang hoofdredacteur van het Nederlands tijdschrift voor Logopedie (vakblad voor logopedisten). Ze is auteur en eindredacteur van het boek Taaldiagnostiek bij kinderen (Pearson Benelux, 2020). Dit boek biedt informatie en technieken ter ondersteuning van (het onderwijs is) de complexe diagnostiek van kinderen met taalproblemen.
Vergroot je kennis over de recente inzichten van de richtlijn TOS met vertaalslag naar de praktijk Ga actief met verschillende werkvormen aan de slag Oefen aan de hand van zelfingebrachte casuïstiek
Ga dieper in op de problemen die kinderen met TOS hebben bij begrijpend lezen Achterhaal en stel de oorzaken vast van deze problemen Leer een behandelplan opstellen