The store will not work correctly when cookies are disabled.
Let op: bestellingen die tot en met 9 december geplaatst zijn, kunnen dit jaar nog uitgeleverd worden. Bestellingen na 9 december worden volgend jaar uitgeleverd.
Motorische ontwikkeling, Neuropsychologie, Persoonlijkheid en Psychopathologie, Sensorische informatieverwerking
Deze training wordt gegeven door André Rietman. Hij is ontwikkelaar van de SP-2-NL en heeft daarnaast ervaring in de praktijk als kinder- en jeugdpsycholoog, GZ-psycholoog en ergotherapeut.
De SP-2-NL is hét instrument om de sensorische informatieverwerking bij kinderen mee in kaart te brengen. De SP-2-NL is gebaseerd op het wetenschappelijk bewezen sensorische informatieverwerkingsmodel van Dunn. De Sensory Profile 2 NL bestaat uit vijf vernieuwde vragenlijsten: de SP-2-NL Baby, de SP-2-NL Peuter, de SP-2-NL Kind, de SP-2-NL Verkort en de SP-2-NL School. Voorheen waren deze lijsten bekend onder de namen Infant Toddler Sensory Profile (ITSP), SP-NL, Short Sensory Profile (SSP) en School Companion.
Het volgen van de e-learning SP-2-NL Basistraining Afname en Scoring geldt als voorwaarde om de verdiepingstraining te kunnen volgen. Professionals die al eerder een training in de Sensory Profile hebben gehad bij Pearson, RINO of Anders kijken naar kinderen kunnen op vertoon van hun certificaat/diploma worden vrijgesteld van de e-learning.
Inhoud Je hebt de vernieuwde vragenlijsten van de SP-2-NL afgenomen en je hebt allerlei informatie verzameld over de sensorische informatieverwerking van een kind. Maar hoe ziet de prikkelverwerking eruit bij kinderen die op de kwadranten en secties ‘meer of minder dan anderen’ scoren? Wat betekenen de verschillende scorepatronen in de context van het dagelijks leven en welke conclusies kun je trekken? Welke adviezen kun je ten slotte meegeven aan ouders en welke interventies kunnen leerkrachten inzetten zodat kinderen beter kunnen functioneren?
In de klassikale verdiepingstraining Sensory Profile 2 NL leer je aan de hand van casussen en een uitgebreide theoretische onderbouwing hoe je deze vragenlijsten correct kunt interpreteren en optimaal kunt toepassen. Er wordt ingegaan op de verkregen informatie uit de vragenlijsten en hoe de scores zich verhouden tot elkaar. Je gaat in op de prikkelverwerking van een kind en je kunt dit verbinden met de dagelijkse onderwijspraktijk of met het dagelijks leven van een kind en de uitzonderingen daarop. Er is aandacht voor het afwegen van de resultaten ten behoeve van nadere diagnostiek en behandeling.
Er is veel ruimte voor (eigen) casuïstiek. Zo neem je een ingevulde vragenlijst mee en bespreek je vervolgens de specifieke vragen en uitdagingen waar je tegen aanloopt. Je krijgt tips en antwoorden, concrete handvatten, actuele praktijkvoorbeelden en je leert van mede professionals door casussen met elkaar te bespreken om zo nòg meer uit de test te halen.
Onderwerpen Tijdens de verdiepingstraining komen de volgende onderwerpen aan bod:
Interpretatie: de verschillende combinaties van scores op kwadranten en secties
De do's and dont’s bij het interpreteren van de resultaten van de SP2-NL en de mogelijke valkuilen
Inpassen van de SP2-NL in overige diagnostiek en behandeling
Ontwikkelen van hypotheses, integratief beeld en in de dagelijkse praktijk (thuis en op school)
Toepasbaar behandeladvies
Oefenen aan de hand van casuïstiek ingebracht door trainer en expert André Rietman
Oefenen aan de hand van eigen vragenlijst en casus
Je leert aan de hand van casuïstiek de informatie uit de SP-2-NL op de juiste manier te interpreteren en je krijgt hier concrete handvatten over
Je leert van onze expert hoe je de verkregen informatie kan toepassen in de praktijk en je krijgt adviezen over mogelijke effectieve interventies of behandelplannen
Er is ruimte om je eigen casuïstiek in te brengen en daarnaast neem je als opdracht een ingevulde vragenlijst mee
Tevens krijg je handvatten voor het schrijven van de rapportage op basis van de verkregen scores
Voor wie is deze training relevant? Deze verdiepingstraining is bedoeld voor kinderfysiotherapeuten, ergotherapeuten, oefentherapeuten, logopedisten, psychologen, orthopedagogen en artsen.
Studiebelasting Contacturen: 6 uur (10.00 uur tot 17.00 uur) Zelfstudie: 11 uur (literatuur en voorbereidingsopdracht)
Trainer André Rietman is kinder- en jeugdneuropsycholoog, GZ-psycholoog, ergotherapeut en PhD. André Rietman is betrokken geweest bij de bewerking van de Sensory Profiles (SP, ITSP en AASP) en ook bij de ontwikkeling van de nieuwe SP-2-NL. Ook is hij de bewerker van het boek ‘Leven met sensaties’ van Winnie Dunn, ontwikkelaar van het Dunn-model.
Onze trainingen voldoen altijd aan:
Exclusieve kennis over de meetinstrumenten
De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen
Direct toepasbaar in de praktijk
Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied
Sprekende praktijkcasussen
André Rietman
Drs. André Rietman is kinder- en jeugdneuropsycholoog, GZ-psycholoog en ergotherapeut. Hij werkt in het Sophia kinderziekenhuis van het Erasmus MC te Rotterdam. Hij doet diagnostiek en behandeling en werkt aan diverse wetenschappelijke onderzoeken. André is gepromoveerd op het onderwerp: ‘Behavioral Phenotyping Neurofibromatosis type 1’. Hij is de bewerker van de handleidingen voor de Sensory Profiles (SP, Infant Toddler SP en Adolescent Adult SP) en van het boek Leven met sensaties.
Praktische e-learning over het correct gebruiken en toepassen van het sensorisch profiel in de klinische praktijk op basis van de vernieuwde vragenlijsten Met uitleg over afname, scoring, interpretatie en rapportage en invalshoeken voor de behandeling Deze e-learning volg je in eigen tijd en op eigen tempo en is ontwikkeld door expert André Rietman.