The store will not work correctly when cookies are disabled.
Let op: bestellingen die tot en met 9 december geplaatst zijn, kunnen dit jaar nog uitgeleverd worden. Bestellingen na 9 december worden volgend jaar uitgeleverd.
Je bent net gestart als psycholoog en wil gaan werken met de UCL-R. Of je hebt gewerkt met de oude UCL, je wil nu graag overstappen op de nieuwe UCL-R en je wil weten over de veranderde structuur, maar ook je geheugen opfrissen over deze test en de interpretatie ervan. In deze e-learning worden vragen beantwoord als: hoe ziet de test eruit en wat is er gewijzigd? Wat zijn handige tips bij het scoren. En bovenal: wat is de plaats van de UCL-R binnen het diagnostisch onderzoek? Hoe interpreteer je de resultaten? Wat betekent bijvoorbeeld een hoge score? En hoe integreer je de verkregen informatie met andere informatie?
Je maakt kennis met de nieuwe UCL-R en leert over de afname, scoring en vooral de interpretatie via een praktische e-learning van experts die in hun (eigen) praktijk veelvuldig met de UCL werken. Zij geven je concrete tips met betrekking tot de praktische toepassing van de vragenlijst. Dat doen zij door op basis van verschillende (actuele) casussen adviezen te geven over het interpreteren van de testresultaten. Aan bod komen de volgende casussen; "casus depressie", "casus schoolgaand kind met dreiging tot uitval", "casus persoonlijkheidsproblematiek" en "casus jongvolwassenen met lichamelijke klachten". Per casus wordt de UCL-R score vervolgens besproken en geïnterpreteerd én geven de experts adviezen over een behandelplan.
Onderwerpen
Achtergrond van de UCL-R
Afname en scoring van de UCL-R
De vertaling naar de praktijk op basis van verschillende casuïstiek
Deze e-learning is interessant voor startende basispsychologen en psychologen die niet eerder met de UCL-R gewerkt hebben of mensen die graag alle ins en outs van de UCL-R willen weten, zoals de veranderde structuur.
Studiebelasting 1 uur durende e-learning (inclusief eindtoets) Zelfstudie: afhankelijk van studietempo, ong 5 uur aan verplichte literatuur
Trainers Deze e-learning is ontwikkeld door Miranda Bouwman en Els Graafsma, beide ervaren professionals, werkzaam in het werkveld en veelvuldig gebruikmakend van de UCL.
Tip Kijk ook eens voor het actuele trainingsaanbod voor psychodiagnostiek hier.
Onze trainingen voldoen altijd aan:
Exclusieve kennis over de meetinstrumenten
De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen
Direct toepasbaar in de praktijk
Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied
Wil je als team of organisatie een e-learning of webinar inkopen? Dit kan met interessante korting. Neem contact met ons op wij denken graag met je mee.
Kennis over de achterliggende theorie over sensorische informatieverwerkling Veel aandacht voor interpreatie van de AASP Krijg ideeën aangereikt voor diagnose en behandelplan Veel praktijkvoorbeelden door (eigen) casuïstiek