The store will not work correctly when cookies are disabled.
Begin november zullen we onze systemen bijwerken. Alle bestellingen die tussen 9 oktober en 4 november geplaatst worden, zullen na 4 november worden uitgeleverd
Inhoud Werk je al logopedist en wil je gaan werken met kinderen met lees- en spellingproblemen of dyslexie? Dan dien je hierbij de brede vakinhoudelijke Richtlijn (verschenen in 2021) te hanteren. Tijdens deze e-learning leer je op een praktische manier hoe je kunt werken volgens de brede vakinhoudelijke richtlijn Dyslexie.
In 2021 is de brede vakinhoudelijke richtlijn Dyslexie verschenen. Deze richtlijn beschrijft hoe de zorg voor kinderen met ernstige lees- en/of spellingproblemen door professionals in het onderwijs en zorg kan worden vormgegeven. Dit wordt gedaan op vier ondersteuningsniveaus. Voor logopedisten is er, als dyslexiebehandelaar, een rol weggelegd op niveau 3 en 4. Om deze rol op een juiste manier uit te kunnen voeren is kennis van het hele zorgcontinuüm rondom kinderen met ernstige lees- en/of spellingproblemen nodig.
Tijdens deze elearning wordt het hele protocol op een praktische manier doorgenomen en vertaalt naar de rol van de logopedist. Ook wordt besproken hoe je als dyslexiebehandelaar te werk kunt gaan op ondersteuningsniveau 3 en 4.
Onderwerpen
Het continuüm van onderwijs en zorg voor kinderen met ernstige lees-en/of spellingproblemen
Het onderwijs op ondersteuningsniveau 1,2 en 3
Signalering en diagnostiek van dyslexie
De zorg op ondersteuningsniveau 4
De rol van de logopedist in het continuüm van onderwijs en zorg voor kinderen met ernstige lees- en/of spellingproblemen.
Deze e-learning is bedoeld voor logopedisten die willen gaan werken met kinderen met lees- en spellingproblemen of dyslexie en hierbij de brede vakinhoudelijke Richtlijn (verschenen in 2021) hanteren.
Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied
Sprekende praktijkcasussen
Janneke de Waal-Bogers
Janneke de Waal-Bogers MBA is logopedist en remedial teacher. Ze geeft les aan paramedici in opleiding (HBO) en verzorgt trainingen over diagnostiek en behandeling van taalstoornissen en ander leer- en gedragsstoornissen bij kinderen.
Daarnaast is Janneke bestuurslid bij de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF). Zij heeft veel kennis en ervaring in het begeleiden van kinderen met taal-, leer- en gedragsproblemen (bijvoorbeeld autismespectrumstoornissen, dyslexie, meertaligheid) door haar werk als logopedist en ambulant begeleider in het speciaal basisonderwijs.
Janneke was tot 2023 jarenlang hoofdredacteur van het Nederlands tijdschrift voor Logopedie (vakblad voor logopedisten). Ze is auteur en eindredacteur van het boek Taaldiagnostiek bij kinderen (Pearson Benelux, 2020). Dit boek biedt informatie en technieken ter ondersteuning van (het onderwijs is) de complexe diagnostiek van kinderen met taalproblemen.
Leer de verschillen en overeenkomsten tussen het technisch leerproces van eentalige en meertalige kinderen Leer op een praktische manier het hele proces van signaleren, naar onderzoek en hoe je meertalige kinderen tijdens het leren lezen kan begeleiden