The store will not work correctly when cookies are disabled.
Begin november zullen we onze systemen bijwerken. Alle bestellingen die tussen 9 oktober en 4 november geplaatst worden, zullen na 4 november worden uitgeleverd
Resultaten behaald op de WAIS-IV-NL geven belangrijke informatie over het cognitieve functioneren van een cliënt maar hoe om te gaan met scoreverschillen? Wanneer en waarom worden subtestscores vergeleken? Welke conclusies kunnen worden verbonden aan de resultaten binnen de context van de verwijzing of onderzoeksvraag?
Inhoud Na een korte inleiding over de achtergrond en de opbouw van de WAIS-IV-NL, word je aan de hand van het scoreformulier langs alle aandachtspunten en valkuilen geleid. Je gaat ook zelf in groepjes aan de slag waarna de interpretatie van scores wordt besproken. Kom je allemaal tot dezelfde conclusies? Vervolgens wordt ingegaan op het maken van een rapportage. In de middag ís alle tijd en ruimte voor casuïstiek.
Onderwerpen Onderwerpen die o.a. aan bod komen zijn:
Achtergrond, opbouw en toepassingsgebieden van de WAIS-IV-NL
Waarschijnlijkheidsintervallen en scoreverschillen
Oefening met scoring en rapportage
Oefening met interpretatie middels casuïstiek
Om het maximale uit de training te halen vragen wij je om een casus in te dienen. Het aanleveren van een casus is een voorwaarde om mee te kunnen doen met deze trainingsdag. Daarnaast heb je de mogelijkheid om in de training al je vragen te stellen.
Leerdoelen De training vergroot de kennis over de interpretatie van de resultaten bij het inzetten van de WAIS-IV-NL. Tevens heb je handvatten gekregen om een gedegen rapportage hiervan te maken.
Studiebelasting Trainingstijd: 10.00 uur tot 17.00 uur (incl. lunch)
Trainers Marc Hendriks of Lindsay Vanhecke
Tip Voor de minder ervaren gebruikers is er een WAIS-IV-NL basistraining waarin de theorie uitgebreider aan bod komt, alle subtests worden besproken en er veel wordt geoefend.
Onze trainingen voldoen altijd aan:
Exclusieve kennis over de meetinstrumenten
De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen
Direct toepasbaar in de praktijk
Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied
Sprekende praktijkcasussen
Lindsay Vanhecke
Lindsay werkt als psycho-pedagogisch werker in een Centrum voor leerlingenbegeleiding in Brussel. Ze heeft het normeringsonderzoek van de WAIS-IV/RAKIT in Vlaanderen gecoördineerd en veel ervaring met deze test opgebouwd. Eerder deed Lindsay ervaring op in de diagnostiek en begeleiding van kinderen met ontwikkelingsstoornissen, mentale retardatie, leerstoornissen en psycho-sociale problemen.
Dr. Marc Hendriks is als klinisch neuropsycholoog werkzaam bij het Academisch Centrum voor Epileptologie, Kempenhaeghe in Heeze. Ook is hij aangesteld op de afdeling neurochirurgie van het Universitair Medisch Centrum Maastricht. Daarnaast is hij werkzaam als universitair docent bij Neuro- en Revalidatiepsychologie en als onderzoeker binnen het Donders Institute for Brain, Cognition and Behaviour van de Radboud Universiteit in Nijmegen. Binnen deze aanstelling is hij visiting-lecturer aan de Atma Jaya Catholic University, van Jakarta in Indonesië. Zijn wetenschappelijk onderzoek is gericht op de effecten van epilepsiechirurgie en de neuropsychologische diagnostiek in het algemeen. Zo is hij betrokken bij de ontwikkeling van een groot aantal neuropsychologische tests, zoals de Wechsler-schalen in Nederland en Indonesië.
Ook ontwikkelt hij in samenwerking met het NOC*NSF een online neuropsychologische testbatterij voor de effecten van sportgerelateerd hersenletsel. Hij is actief in het postacademisch onderwijs als docent binnen de opleiding tot klinisch neuropsycholoog specialist, en als hoofddocent Diagnostiek voor de opleiding klinisch psycholoog specialist bij RinoZuid en hoofddocent Hersenen en Gedrag voor de opleiding tot klinisch psycholoog bij het Radboud Centrum voor Sociale Wetenschappen, van de Radboud Universiteit. Samen met dr. Paul van der Heijden heeft hij Captum opgericht, waarbinnen zij supervisie en consultatie aanbieden aan collega psychologen.