The store will not work correctly when cookies are disabled.
Begin november zullen we onze systemen bijwerken. Alle bestellingen die tussen 9 oktober en 4 november geplaatst worden, zullen na 4 november worden uitgeleverd
Q-interactive is een digitaal platform voor afname, scoring en rapportage van individueel afgenomen tests. Met Q-interactive wordt het hele diagnostische proces gestroomlijnd. In deze webinar wordt belangrijke informatie over het platform gegeven: perfect als u nog maar net bent begonnen met Q-interactive, of er eerst wat meer over wilt weten!
Let op: de getoonde prijzen in deze webinar zijn niet meer actueel. Ook wordt er nog gesproken over staffelkortingen voor licenties en prepaid credits. Deze staffelkortingen bieden we niet meer aan. Kijk voor de meest actuele prijzen op https://www.pearsonclinical.nl/q-interactive.
Met Q-interactive kunt u tests digitaal afnemen, scoren en rapporteren. In deze webinar wordt uitgelegd wat Q-interactive precies is, hoe het werkt en hoe u het kunt inzetten. Ook wordt er een korte demonstratie van een digitale afname met Q-interactive gegeven. Let op: de getoonde prijzen in deze webinar zijn niet meer actueel. Ook wordt er nog gesproken over staffelkortingen voor licenties en prepaid credits. Deze staffelkortingen bieden we niet meer aan. Kijk voor de meest actuele prijzen op https://www.pearsonclinical.nl/q-interactive.
De CELF-5-NL is de test voor diagnose en evaluatie van taalproblemen bij kinderen van 5 - 18 jaar. De CELF-5-NL is in 2019 verschenen en is zowel digitaal als op papier af te nemen. Bekijk deze uitgebreide webinar over de digitale CELF-5-NL afname, kom erachter hoe deze in zijn werk gaat en ontdek de voordelen!Let op: de getoonde prijzen in deze webinar zijn niet meer actueel. Ook wordt er nog gesproken over staffelkortingen voor licenties en prepaid credits. Deze staffelkortingen bieden we niet meer aan. Kijk voor de meest actuele prijzen op https://www.pearsonclinical.nl/q-interactive.
De CELF-5-NL kan geheel digitaal worden afgenomen met behulp van twee iPads. Een van de grote voordelen is de opnamefunctie, waarbij alle verbale responsen van het kind in afzonderlijke geluidsbestanden worden opgenomen. Bekijk deze video om er meer over te weten te komen!
Bent u geinteresseerd in het digitaal afnemen van de CELF-5-NL met behulp van Q-interactive? Of heeft u Q-interactive aangeschaft, maar weet u nog niet precies hoe dit in te zetten? In deze webinar wordt uitgelegd wat Q-interactive is, wat u nodig heeft voor een digitale afname en wordt er een live-demonstratie gegeven.
De CELF-5-NL is de test voor diagnose en evaluatie van taalproblemen bij kinderen van 5 - 18 jaar. In deze webinar vertellen we u alles over de CELF-5-NL, de verschillen ten opzichte van de CELF-4-NL en de diverse afnamemogelijkheden.
De CELF-5-NL is de test voor diagnose en evaluatie van taalproblemen bij kinderen van 5 - 18 jaar. Een belangrijk verschil met de CELF-4-NL is dat er geen aparte subtest Actieve Woordenschat is opgenomen in de CELF-5-NL. In deze video vertelt consultant, logopediste en spraak-taalpathologe Liesbeth Lempens hoe u toch de actieve woordenschat kunt meten met de CELF-5-NL en bespreekt zij alternatieven.
Selma Ruiter vertelt in deze presentatie over de achtergronden bij de ontwikkeling van de WISC-V-NL: wat gebeurt er allemaal voorafgaand aan de publicatie? Welke bewerkingen en onderzoeken worden er gedaan? Ook gaat Selma in op het Flynn-effect en haar kijk hierop.
In deze webinar krijgt u een introductie op de WAIS-IV-NL. Er wordt uitleg gegeven over de inhoud van deze intelligentietest, de indexen, de subtests, de revisiedoelen en de psychometrische eigenschappen.
Met de WPPSI-IV-NL is er een nieuwe intelligentietest beschikbaar specifiek voor jonge kinderen. Het instrument is ten opzichte van zijn voorganger buitengewoon verbeterd. Maar wat houdt deze verandering precies in? Bekijk deze video en u komt erachter!
Bekijk het volledige symposium - Ongeveer 1 op de 20 kinderen in Nederland heeft een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Bij kinderen met TOS is er sprake van een ernstig vertraagde en afwijkende taalontwikkeling. Ze hebben moeite met praten en het begrijpen van wat iemand zegt. Kinderen met TOS hebben een verhoogd risico op sociale, emotionele en gedragsproblemen. Ook hebben kinderen met TOS een verhoogd risico op lees- en leerproblemen en zijn ze vaker het slachtoffer van pesten.
Cultuur en intelligentie zijn nauw verweven. Expressies van intelligentie maken altijd gebruik van culturele elementen. Cultuurvrije intelligentietests bestaan niet. Maar hoe zit het dan met de WISC-V? Kunnen dergelijke tests gebruikt worden om culturele groepen te vergelijken? En hoe zit het met verschillen tussen Nederlanders mét en Nederlanders zonder migratie-achtergrond? In deze presentatie wordt ingegaan op wat we weten over de relatie tussen cultuur en intelligentie, op problemen bij het samenstellen van intelligentietests vanuit een cross-cultureel perspectief en oplossingen die gebruikt worden om met deze problemen om te gaan.
Isolde slaat in haar sessie een brug tussen de logopedische testresultaten en het functioneren van kinderen met TOS thuis en op school. Welke gevolgen heeft TOS voor het dagelijks leven? Besproken wordt hoe de communicatieve redzaamheid (CR) in kaart kan worden gebracht. Daarnaast zal Isolde bespreken op welke manier de CR verwerkt kan worden in behandeldoelen en waarom dit belangrijk is.
In een korte presentatie gaan we in op de relatie tussen bewegen en cognitie. Word je van bewegen eigenlijk wel slimmer? Daarnaast besteden we aandacht een de invloed van motoriek op de resultaten van de intelligentietest. Welke kinderen hebben eigenlijk motorische achterstanden en hoe zie je dat tijdens een afname?
De WPPSI-IV-NL is een intelligentest waarmee de cognitieve capaciteiten van jonge kinderen in kaart kunnen worden gebracht. In deze video wordt in een notendop de structuur van de subtests en indexen uitgelegd.
Het CHC model (Cattell, Horn & Carroll) wordt op dit moment gezien als meest actueel om de structuur van intelligentie te beschrijven. Tijdens deze presentatie wordt ingegaan op de theorie van het model en hoe zich dit heeft doorvertaald in de ontwikkeling van de WISC-V (deel 1).
Marleen gaat in haar sessie in op een aantal essentiële voorwaarden voor een fair diagnostisch traject bij kinderen en jongeren met TOS. De stap zetten naar een logopedist is voor gezinnen met een lage SES (Socio-economische status) niet vanzelfsprekend. Welke drempels belemmeren hen en waar kan je bijzonder aandacht aan besteden om te komen tot een positief traject?
De WISC-V-NL is de meest gebruikte intelligentietest bij kinderen en jongeren. In deze webinar informeren we u onder andere over de verschillen ten opzichte van de WISC-III-NL, de afnamemogelijkheden en de teststructuur. Daarnaast lopen we de meest gestelde vragen (FAQ's) langs, zodat u met gedegen kennis aan de slag kunt met de WISC-V-NL.
Er wordt vaak verondersteld dat ADHD en begaafdheid tot vergelijkbare gedragingen kunnen leiden, zoals snelle verveeldheid, impulsiviteit en een hoog energieniveau. Begaafden kunnen volgens anderen ook juist het risico lopen dat ADHD bij hen niet wordt herkend, doordat de hoge intelligentie compenserend werkt voor cognitieve problemen die vaak gepaard gaan met ADHD. De vraag rijst daarom: kan bij intelligente kinderen de diagnose ADHD gesteld worden? Op basis van een systematisch literatuuronderzoek en een empirische studie zal deze vraag tijdens deze opgenomen presentatie beantwoord worden.
Manuela Julien gaat in op het diagnosticeren van een TOS bij meertalige kinderen. Ze focust hierbij op praktische handelingen tijdens het diagnostische proces waaraan de logopedist speciale aandacht moet geven. Zij zal spreken over aspecten en kenmerken van de taalontwikkeling van meertalige kinderen die moeilijk te interpreteren zijn en mogelijk leiden tot een verkeerde diagnose. Het adviseren aan school en ouders zal kort de revue passeren.
De WPPSI-IV-NL is een intelligentest waarmee de cognitieve capaciteiten van jonge kinderen in kaart kunnen worden gebracht. Deze video gaat specifiek in op de verwerkingssnelheidstaken- en index van de WPPSI-IV-NL.
De FAT-R meet de vaardigheid van kinderen om gesproken woorden in fonemen te kunnen analyseren. Dit zogeheten fonemisch bewustzijn wordt gezien als een van de voorwaarden om te kunnen leren lezen en spellen.
De WPPSI-IV-NL is een individueel af te nemen, klinisch instrument, bedoeld voor het in kaart brengen van het intelligentieniveau bij kinderen van 2 jaar en 6 maanden tot en met 6 jaar en 11 maanden (2:6-6:11).
De D-KEFS is een neuropsychologische testbatterij om executief functioneren in kaart te brengen. De D-KEFS bestaat uit de volgende tests: Trail Making Test, Tower Test, Design Fluency Test, Color Word Interference Test en de Twenty Questions test.
Non verbale Wechsler IQ test voor kinderen en adolescenten van 4 tot en met 21 jaar, speciaal ontwikkeld voor kinderen met communicatieve beperkingen en kinderen met een migratieachtergrond.
De WAIS-IV-NL is een individueel toepasbaar klinisch instrument waarmee het intellectuele vermogen van adolescenten en volwassenen tussen de 16:0 en 84:11 jaar kan worden bepaald.
De Wechsler Memory Scale-IV-NL (WMS-IV-NL) is een testbatterij om verschillende geheugen- en werkgeheugenvaardigheden in kaart te brengen bij volwassenen.
De PPVT-III-NL is een wereldwijd bekend instrument om de receptieve kennis van de woordenschat te testen, door het meten van het begrip van gesproken woorden. De PPVT-III-NL is door zijn grote leeftijdsbereik en door het feit dat de proefpersoon niet zelf hoeft te spreken, geschikt voor een grote diversiteit aan groepen.
Met behulp van de Metaphonbox kunnen fonologische stoornissen bij kinderen worden geanalyseerd en behandeld. Het programma bevat een screening, een verdiepend onderzoek, therapiemateriaal en een evaluatietoets. De Metaphonbox is een bewerking en uitbreiding van de Engelse Metaphon Resource Pack.
Vroeg opsporen van dementie bij volwassenen met een verstandelijke beperking. Dementie is moeilijk vast te stellen bij mensen met een verstandelijke beperking. Met de DVZ is het mogelijk om dementie op te sporen in een vroeg stadium.Dit testmateriaal bevat elementen die niet meer actueel of niet volledig representatief zijn, zoals ouderwetse afbeeldingen, uitdrukkingen of taalgebruik. Wij vragen u als testgebruiker om hiermee rekening te houden bij de afname en inteprretatie van de test, afhankelijk van de doelgroep waarbij de test wordt ingezet.
Detecteren van onderpresteren op geheugen- en concentratietests bij patiënten die geheugen- of concentratieproblemen zeggen te hebben, maar bij wie dat klinisch niet evident is.
Meet de technische leesvaardigheid bij kinderen in de leeftijd van 7 t/m 14 jaar (groep 3 tot en met 8 in het primair onderwijs, en de leerjaren 1 en 2 van het vervolgonderwijs). De Klepel-R beschikt over recente normen (2019). De normen (2019) van de EMT zijn verwerkt in de handleiding van de Klepel-R.
Het in kaart brengen van het cognitief functioneren (IQ) van kinderen in de basisschoolleeftijd. Doelgroep Kinderen vanaf 4 tot en met 12,5 jaar. Het instrument kan voor de gehele basisschoolleeftijd ingezet worden en is speciaal geschikt voor kinderen met lagere cognitieve capaciteiten, omdat hij een bereik heeft tot een IQ van 40.
Voor het vaststellen van executieve functies, in het bijzonder het inhibitievermogen en cognitieve flexibiliteit bij kinderen en volwassenen van 8-89 jaar.
Meet de technische leesvaardigheid bij kinderen uit groep 4-8, de brugklas en de tweede klas. De nieuwe normen van de EMT zijn verwerkt in de handleiding van de Klepel-R. De scores op de EMT kunnen worden ingevuld op het scoreformulier van de Klepel-R.
De CCC-2-NL is een vragenlijst voor het verzamelen van informatie over de communicatieve vaardigheden van kinderen. Met deze test kunnen pragmatische stoornissen bij kinderen met communicatieproblemen geïdentificeerd worden en kan de test assisteren bij het identificeren van kinderen die voor een autisme spectrum stoornis (ASS) onderzocht moeten worden.
De Raven's is wereldwijd de meest gebruikte non-verbale intelligentietest om snel een beeld van de algemene intelligentie (g) te krijgen. De Raven's 2 is snel af te nemen en is zowel digitaal als op papier beschikbaar. De test heeft een leeftijdsbereik van 4:0 - 69:11 jaar en geeft een Geschaalde Score van 40-160.
Met de ADS-6 kan de kans op dementie vastgesteld of uitgesloten worden bij personen van 65 tot 94 jaar.Dit testmateriaal bevat elementen die niet meer actueel of niet volledig representatief zijn, zoals ouderwetse afbeeldingen, uitdrukkingen of taalgebruik. Wij vragen u als testgebruiker om hiermee rekening te houden bij de afname en interpretatie van de test, afhankelijk van de doelgroep waarbij de test wordt ingezet.
Wil jij altijd als eerste op de hoogte zijn van nieuwe whitepapers, webinars, tests, trainingen en aanbiedingen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.