The store will not work correctly when cookies are disabled.
Let op: bestellingen die tot en met 9 december geplaatst zijn, kunnen dit jaar nog uitgeleverd worden. Bestellingen na 9 december worden volgend jaar uitgeleverd.
Je hebt al veel werkervaring, maar je krijgt steeds vaker te maken met uiteenlopende casuïstiek, en dan vooral met bijzondere profielen en inconsistente scores. Hoe interpreteer je deze specifieke uitkomsten op basis van de hypothese die je hebt gesteld? Wat zeggen die verschillen nou precies? En hoe moet/mag je de overige scores interpreteren?
Deze training is tevens zeer geschikt om samen met je team te volgen. Wil je meer weten, stuur een mail naar info@pearsonacademy.nl
Ook wanneer je al veel werkervaring hebt, is het soms nuttig jouw specifieke casussen te bespreken met onze WISC-V-NL expert of met collega's buiten jouw organisatie. Denk aan casussen waar je zelf niet uitkomt, die je in jouw intervisie setting niet bespreekbaar kunt maken of waar geen tijd voor is.
Door die specifieke casussen, waarbij sprake is van bijvoorbeeld bijzondere profielen, onder begeleiding van dé WISC-V-NL expert te interpreteren, leer je individuele scoreprofielen vanuit een ander perspectief te benaderen. Ook leer je van de andere deelnemers. Waar lopen zij tegenaan? Welke vragen hebben zij? Hoe gaan zij daar normaal mee om? Zo blijf je je ook als zeer ervaren WISC-V gebruiker ontwikkelen.
Inspirerende trainers die expert zijn in hun vakgebied
Sprekende praktijkcasussen
Heleen van der Vlugt
Heleen is sinds 2008 afgestudeerd master Neuropsychologie aan de Universiteit van Maastricht. Zij heeft binnen diverse klinische omgevingen veel ervaring opgedaan in de diagnostiek en behandeling van kinderen en volwassenen. Sinds 2005 is zij werkzaam binnen haar praktijk Pontifix Psychologie. De praktijk is gespecialiseerd in het uitvoeren van neuropsychologisch onderzoek. Daarnaast zal zij promoveren op de WISC-V aan de Radboud Universiteit Nijmegen.
Selma heeft haar opleiding Orthopedagogiek aan de Rijksuniversiteit Groningen in 1998 afgerond. In 2007 promoveerde zij op de ontwikkeling van de Nederlandse versie van de Bayley Ontwikkelingsschalen en de aanpassing van dit instrument voor kinderen met een beperking. Hierna heeft zij dit onderzoek een vervolg gegeven, maar is zij zich ook gaan specialiseren in de ontwikkeling en toepassing van intelligentiediagnostiek bij kinderen en jongeren.
In 2012 is Selma samen met Francien de Kinderacademie Groningen gestart. Als expert op het gebied van de ontwikkeling en het toepassen van intelligentietests, houdt zij zich zowel met onderzoek, met onderwijs als met de praktijk bezig.
In het onderzoek werkt zij in opdracht van en in samenwerking met testuitgevers en onderzoekscentra aan het ontwikkelen van goede instrumenten ten behoeve van intelligentie- en algemeen ontwikkelingsonderzoek. Selma is bijvoorbeeld auteur en/of bewerker van de SON-R 2-8, de WISC-V-NL en de IDS-2-NL.
Als docent geeft zij onderwijs in verschillende post-masteropleidingen over psychodiagnostiek in het algemeen en ontwikkelings- en intelligentieonderzoek in het bijzonder. Verder geeft zij trainingen in opdracht van opleidingsinstituten en testuitgevers in de toepassing en interpretatie van de belangrijkste ontwikkelings- en intelligentietests in Nederland. Ten slotte is Selma samen met Francien verantwoordelijk voor de afname en interpretatie van psychodiagnostisch onderzoek in de praktijk van de Kinderacademie Groningen.